zavřít článek

10. Předstartovní kontrola

Ještě než svůj nový eshop spustíte, doporučuji otestovat, jak jednotlivé části a funkce běží. Je lepší strávit jedno odpoledne testováním, než posléze zjistit, že vám to či ono nefunguje správně, naštvete zákazníky a budete to pak ještě dlouho žehlit.

Zkuste pro kontrolu použít tento seznam

  • Projděte si objednávkový proces, zda funguje jak má, lze vyplnit vše podstatné, nejsou v něm chyby, je dostatečně intuitivní, lze měnit počet kusů produktů v košíku atd. Zaměřte se na to, co se stane, když uděláte chybu - smaže se mi to vše a musím začít znovu?
  • Zkontrolujte emaily, které chodí zákazníkům při různých variantách dopravy a platby, například aby v emailu při platbě dobírkou nebylo „zaplaťte převodem na účet…“,
  • Zkuste, zda fungují správně formuláře, zda je lze vyplnit a odeslat a že skutečně přijdou,
  • Ve formulářích otestujte správnou funkčnost povinných a nepovinných políček a zda obsahují nápovědu, která mi skutečně napoví, co mám vyplnit,
  • Otestujte, zda kolonka email nejde odeslat, pokud vyplním nesprávný tvar emailové adresy,
  • Otestujte přihlášení k newsletteru - zejména, že se email zapíše do distribučního seznamu,
  • Zkontrolujte překlady jazykových mutací, a to jak na webu, tak v emailech, které z jiných mutací chodí zákazníkům (nezapomeňte na informace o stavu objednávky, o potvrzení, o přidání k newsletteru, na upozornění kamaráda na zajímavý produkt…),
  • Pokud máte jazykové mutace a na nich různé měny, zkontrolujte, že se ceny přepočítávají podle správného kurzu,
  • Pokud ceny exportujete do systémů přepravních společností (DPD, GLS, PPL…), ověřte si, že i do jejich systému se generují správné částky – zákazníci by pak mohli být nemile překvapeni,
  • Zkontrolujte telefonní čísla a emaily, které na webu máte. Jednak, zda je máte správně napsané, a hlavně zda určitě fungují,
  • Otestujte, zda na webu správně funguje filtrování či řazení produktů, výběr variant zboží v detailu produktu. Tady vznikají často chyby z programátorské nepozornosti. Také bývají časté problémy v kompatibilitě prohlížečů (Internet explorer, Firefox, Chrome, Opera…),
  • Zkontrolujte, zda na webu nemáte slepé odkazy. Vhodný nástroj k tomu je XENU,
  • Proveřte, zda-li je povolená indexace robotům. Tuto informaci najdete v souboru robots.txt umístěném na rootu Vašeho webu (většinou je umístěn zde www.domena.cz/robots.txt),
  • Otestujte, zda se web správně zobrazuje v různých prohlížečích (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safari),
  • Otestujte alespoň základní funkčnost přes mobilní zařízení (chytré telefony, tablety),
  • Zkontrolujte nastavení Google Analytics, zda je vložen kód pro základní měření a zda je nastaven Ecommerce Tracking – tedy pokročilejší měření v Google Analytics.

Autorem článku je

Lukáš Pítra Lukáš Pítra Specialista online marketingu
www.lukaspitra.cz

Patronem tématu je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskuze

Neváhejte se o svůj názor nebo zkušenost podělit. Zapojte se do diskuse.

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno *
Nevyplňujte toto pole:
Zpráva *

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře
 

Je škoda nechat si tyto informace pro sebe...
Dejte o nás vědět svým známým