zavřít článek

14. SEO aneb první návštěvníci

SEO lze volně přeložit jako optimalizace pro vyhledávače. Po registraci do srovnávačů zboží a přípravě PPC kampaně budou dalším zdrojem návštěvnosti vašeho eshopu patrně právě vyhledávače. Velmi rychle po spuštění webu se na něj přijdou podívat (popř. o faktu, že váš eshop existuje, můžete dát Seznamu a Googlu ručně vědět) vyslanci vyhledávačů – takzvaní roboti. Tito roboti si celý web prolezou skrz na skrz a stránky, které na webu najdou a budou jim připadat zajímavé, si uloží do databáze.

Všechny stránky také nějak obodují, a vyhodnotí, pro která klíčová slova je každá stránka zajímavá. Pak už nic nebrání tomu, aby se jednotlivé stránky začaly zobrazovat ve výsledcích hledání na různá slova a fráze. Jak ale docílit toho, aby vyhledávače zobrazovali odkaz zrovna na můj web někde nahoře?

Pochopte, jak vás lidé hledají

Prvním krokem, který byste měli provést, by měla být analýza klíčových slov. Jde hlavně o to pochopit, jak lidé hledají vaše produkty a služby. O to, jak při hledání výběr upřesňují, podle jakých parametrů se rozhodují, nebo jaké typy informací je zajímají.

Pro analýzu klíčových slov budete potřebovat pracovat s nástroji jako Google Keywords Tool nebo s návrhem klíčových slov v Skliku. Tyto nástroje vám při zadání několika hlavních slov či frází nabídnou různé další varianty, které lidé zadávají do vyhledávacího políčka.

Všechna klíčová slova a fráze si pečlivě zapisujte a rozdělujte je do tematických skupin. Až takhle roztřídíte veškerý sortiment, můžete postoupit k dalšímu kroku.

Časté parametry, podle kterých lidé upřesňují výběr zboží, si ukážeme na příkladu koupě ledničky: Základní myšlenka je nákup ledničky. Lidé hledají například: Lednička, lednička Zanussi, lednička Zanussi 60cm, vestavěná lednička, vestavěná lednička AA+, a tak dále.

Připravte jim vstupní stránky

Když už znáte klíčová slova, která lidé hledají, můžete začít sestavovat strukturu. Ta, kterou dostanete od výrobce či dodavatele, zpravidla nereflektuje to, jak lidé zboží hledají, a proto je potřeba strukturu upravit.

Sestavte strukturu tak, aby pro každý typ klíčového slova existovala vhodná cílová stránka. Tedy vrátíme-li se k příkladu s ledničkami, měly by u vás existovat například tyto stránky:

  • Výpis všech ledniček (kategorie Ledničky),
  • Výpis všech ledniček od určitého výrobce,
  • Výpis všech ledniček od určitého výrobce v určité šířce (Lednička Zanussi 60cm),
  • Výpis všech vestavných ledniček,
  • Výpis všech vestavných ledniček Bosh.

A tímto způsobem je potřeba roztřídit všechny kategorie eshopu. Docílíte tím toho, že pro každé, byť sebemenší klíčové slovo, bude existovat vhodná cílová stránka a vy tak budete z vyhledávače posílat hledající na relevantní výsledky = tedy umožníte vyhledávači nabídnout jim odpověď na jejich dotaz. A on vás za to bude milovat.

Nabízejte zajímavé informace

Základem úspěchu je, aby u vás zákazníci našli to, co hledali. V tomto ohledu není důležité, zda je to přímo produkt, který prodáváte. Může to být spousta jiných věcí – dobrá rada, parametry daného produktu, recenze nějakého zboží, hodnocení, zkušenosti…

V rámci chytrého marketingu, který na internetu funguje velmi dobře, by měla být vaše primární snaha v tom, nabízet co nejvíc. Návštěvníci vašich stránek to ocení a budou si vás pamatovat. Tím získáváte to nejdůležitější, co může eshop mít – dobré jméno!

Nicméně obsahový marketing souvisí i s vyhledávači a SEO. Tím, že budete publikovat zajímavé informace, budete zároveň vytvářet mnoho nových stránek v rámci svého webu a tím stahovat návštěvnost přes mnoho dalších klíčových slov.

Recenze, testy, zkoušky – v případě, že svému sortimentu opravdu dobře rozumíte, podělte se s informacemi o zboží s ostatními. Produkty testujte, zkoušejte, foťte, nátačejte a pište. Podělte se o zkušenosti jak pozitivní, tak i negativní.

Uživatelský obsah, hodnocení, recenze – dejte svým zákazníkům možnost se vyjádřit. Dejte jim možnost komentovat Vaše produkty, hodnotit je, psát stručné recenze a své zkušenosti. Jasně, část komentářů či recenzí bude takzvaný „konkurenční odpad“, ale zcela jistě nasbíráte kladné body od ostatních nakupujících. Již několikrát bylo prokázáno, že nejčastěji lidé nakupují nikoli na základě drsného marketingu, ale na základě doporučení ostatních. Jsme už takoví :-)

Fotky a produktová videa – další druh obsahu, který přitahuje pozornost zákazníků. Mít produkt nafocen ze všech stran je prostě skvělé. Ano, je to pracné, a proto to konkurence patrně příliš nedělá – opět máte možnost vystoupit z řady. Ti úspěšní to dělají, například na Alza.cz je u většiny produktů více než 10 fotek!

Pokud nabízíte sortiment, kde je výstižnější video, udělejte ho! Opět jde o formát, který přitahuje pozornost. A pozorností v tomto případě mám na mysli odkazy – právě takové odkazy, které vám pomůžou přivádět návštěvnost i ten „SEO efekt“.

Jak tedy na to?

  • Proveďte analýzu klíčových slov – pomůže vám pochopit, jakými způsoby lidé hledají vaše produkty,
  • Upravte strukturu eshopu podle toho, co lidé často hledají. Nabídněte jim vhodné cílové stránky = nabídněte jim odpovědi na jejich dotazy,
  • Nezaměřujte se na jedno nebo dvě klíčová slova. Zaměřte se na tu obrovskou skupinu dalších, méně hledaných klíčových slov, která jsou konkrétnější a tedy i konverznější.

Autorem článku je

Pavel Ungr Pavel Ungr SEO konzultant
blog.bloxxter.cz

Patronem tématu je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskuze

Neváhejte se o svůj názor nebo zkušenost podělit. Zapojte se do diskuse.

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno *
Nevyplňujte toto pole:
Zpráva *

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře
 

Je škoda nechat si tyto informace pro sebe...
Dejte o nás vědět svým známým