Průvodce úspěšného eshopaře


Plánování

1. Podnikání na internetu

Uvědomte si, jaká je v podnikání vaše motivace. Proč to děláte, s jakými vyhlídkami, co od toho chcete a co jste pro úspěch ochotni udělat. Zejména v motivaci a odhodlání tkví váš úspěch.

Chci vědět víc
1
Správná motivace je v podnikání to nejdůležitější
Jak na podnikání na internetu

2. Jak začít s e-shopem

Přípravná fáze je pro budoucí fungování e-shopu klíčová. Jde zejména o pochopení potřeb vašich zákazníků a sestavení finančního plánu. Zjistěte, co všechno byste rozhodně neměli podcenit.

Chci vědět víc
2
Aneb na co všechno je potřeba myslet na začátku
Jak založit e-shop a začít online podnikání

3. Právní forma e-shopu

Podnikat na internetu lze mnoha způsoby. Zvolte si nejjednodušší cestu a podívejte se, jaké jsou možnosti. Poradíme vám, jaká právní forma je vhodná v různých fázích projektu a jak je to s otázkami DPH.

Chci vědět víc
3
Jak začít a kdy a jak business posunout právně dál
Právní forma e-shopu, DPH a co je k tomu potřeba

4. Zajištění logistiky zboží

Výběr vhodných přepravních společností je důležitý. Některé firmy jsou výhodnější pro rozměrnější zboží, jinak naopak pro drobnější zásilky. Také vyznat se v tom počtu přepravních firem je kumšt. Podívejte se, jak na to.

Chci vědět víc
4
Dostat zboží k zákazníkům spolehlivě a včas je základ úspěchu
Přeprava a logistika zboží pro e-shopy

5. Technické řešení e-shopu

Klíčové pro rozvoj obchodu v budoucnosti je vhodné technické řešení. Vyberte si takové, které půjde v budoucnu rozšiřovat, upravovat a celkově přizpůsobovat aktuálním potřebám projektu.

Chci vědět víc
5
Správné technické řešení je možné rozšiřovat a rozvíjet
Jaké zvolit technické řešení pro e-shop

6. Jaká je hodnota zákazníka

Je všeobecně známé, že získat nového zákazníka je podstatně dražší, než si udržet stávajícího. Víte, jak dlouho můžete z jednoho zákazníka těžit? Víte, jakou pro vás má cenu? A jak jí zvyšovat?

Chci vědět víc
6
Hýčkejte si své zákazníky, budou se k vám vracet a utrácet peníze dlouhodobě
Jaká je dlouhodobá hodnota zákazníka eshopu

Příprava eshopu

7. Usnadnění nákupu

I když budete mít hezký a použitelný e-shop, který splňuje veškeré právní náležitosti, je tu ještě pár věcí, které zákazníkům nákup mohou usnadnit.

Chci vědět víc
7
Zjednodušování vaši zákazníci milují. Usnadněte jim cestu k nákupu
Zjednodušení nákupu v e-shopu pro zákazníky

8. Právní náležitosti e-shopu

V České republice funguje několik institucí, které se svou činností snaží chránit spotřebitele před nekvalitními obchody. Proto se vyplatí splňovat jejich kritéria. Podívejte se, co to všechno je.

Chci vědět víc
8
Máte v pořádku obchodní podmínky? A co další náležitosti, které eshopy musejí splňovat?
Právní zákonné náležitosti e-shopu a legislativa

9. Jak sestavit dobrý e-shop

Při tvorbě e-shopu se zadavatel často soustředí na prvky či části webu, které nejsou až tak důležité. Nedělejte stejnou chybu a pochopte, které části webu jsou důležité pro vaše zákazníky, a na ty se zaměřte.

Chci vědět víc
9
Cokoli není podstatné, může počkat. To důležité udělejte hned
Jak postavit dobře fungující e-shop

10. Předstartovní kontrola

Přípravná fáze e-shopu by nyní měla být téměř dokončena a jste připraveni na ostrý start. Teď je správný čas se ohlédnout a zkontrolovat, zda máte opravdu všechno a že všechno funguje.

Chci vědět víc
10
Na co nezapomenout před ostrým startem eshopu?
Kontrola e-shopu před spuštěním

Ušetřete čas a stáhněte si
předpřipravený vzor obchodních podmínek

Stáhnout

Provoz eshopu

11. Důvěryhodný e-shop

Internetový obchod by měl být především spolehlivý. Lidé, zaplaveni zprávami o podvodnících na internetu, musí uvěřit, že vy takový nejste a že u vás se při nákupu rozhodně nespálí.

Chci vědět víc
11
Budujte důvěryhodnost vašeho eshopu. Lidé raději utratí u toho, komu důvěřují
Důvěryhodnost e-shopu aneb jak podpořit nákup

12. Srovnávače zboží

V poslední době je velmi oblíbeným způsobem, jak přivádět lidi na e-shop, využití srovnávačů zboží typu Heuréka nebo Zboží.cz. Nejde však jen o cenu zboží, ale i o pověst obchodu.

Chci vědět víc
12
Ukažte se ve srovnávačích. Ne kvůli cenám, ale kvůli hodnocením ostatních nakupujících
Jak na srovnávače zboží pro e-shop

13. Placená reklama – PPC

Další dobrým způsobem, jak lze přivádět návštěvníky na e-shop, jsou placené reklamní systémy – v ČR jde zejména o SKlik od Seznam.cz a AdWords od Google. Naučte se základy práce s PPC.

Chci vědět víc
13
Chytře zacílená reklama a poutavě napsaný inzerát vám přinese další zisk
Placená reklama PPC pro začínající e-shopy

14. SEO aneb první návštěvníci

Co je to optimalizace pro vyhledávače a jakým způsobem na e-shop přivádět první zákazníky? Vyhledávače vodí na webové stránky až 80 % lidí. Neházejte jim klacky pod nohy a mrkněte, co je SEO.

Chci vědět víc
14
První návštěvníci eshopu přijdou patrně z vyhledávačů. Usnadněte jim cestu!
Jak na SEO pro e-shopy

15. Lidé na sociálních sítích

Lidé díky sociálním sítím navazují nová přátelství i udržují dlouhodobé kontakty. Facebook a další platformy se tak v posledních letech staly místem, kde se potkávají přátelé, kolegové, příbuzní i úplně neznámí lidé.

Chci vědět víc
15
Neopomeňte ve svém marketingovém plánu na sociální sítě
Proč váš e-shop nesmí chybět na sociálních sítích

16. Analytika a vyhodnocování

Jakékoli marketingové aktivity postrádají smyslu, pokud je nejste schopni měřit a vyhodnocovat. Podívejte se alespoň na základní metriky, které má smysl brát v potaz.

Chci vědět víc
16
Ať už děláte cokoli, měřte to, jinak nikdy nebudete vědět, zda to děláte dobře
Webová analytika pro e-shopy aneb co a jak vyhodnocovat

17. Stále je co zlepšovat

Provozování internetového obchodu není jednoduché. Je to běh na dlouhou trať a skutečně úspěšní v něm budou jen ti, kteří vydrží. Přidejte se k nim.

Chci vědět víc
17
Nikdy neusněte na vavřínech. Stále je co zlepšovat
E-shop je běh na dlouhou trať