11. Důvěryhodný e-shop
Způsobů, jakými lze budovat dobré jméno neboli brand (značku) vašeho internetového obchodu, je spousta, podívejme se na ty nejdůležitější. Vezmeme to jako jednoduchý seznam bodů, které by měl váš internetový obchod splňovat.
Viditelné kontaktní údaje a fotky
- Mějte viditelné kontakty všude, kde to dává smysl.
- V kontaktech či sekci „o nás“ mějte fotky konkrétních lidí, se kterými bude zákazník komunikovat. Bude se mu k vám volat daleko ochotněji, když si bude umět představit, kdo je na druhé straně linky.
- Nepoužívejte v kontaktech fotky z fotobank, ale nafoťte reálné pracovníky e-shopu.
- Fotky je možné využít i přímo v detailu produktu.
- Vždy a na každé stránce mějte viditelný telefonní kontakt, například v hlavičce.
Označení provozovatele
- Mějte na webu viditelně označeno, kdo je jeho provozovatelem.
- Stejně tak je vhodné napsat adresu a město, ve kterém sídlíte.
- Jezdí k vám zákazníci? Dejte do kontaktů Google mapu a fotku své prodejny/výdejny/skladu. Zákazníci se tak lépe zorientují, až k vám pojedou.
- Pokud je to možné, přidejte fotku sídla, provozu či prodejny. Dobrá je i fotka skladu, pokud máte co ukázat.
Vybízejte ke kontaktu
- Neschovávejte se za anonymitu internetu.
- Ukažte, že se lidé mají kde zeptat, dejte návštěvníkům „k ruce“ kontaktní formulář v detailu produktu.
- Ukažte, že jste ochotni poradit a rozumíte svému sortimentu, vyzvěte návštěvníky k akci.
Komunikujte!
- Komunikujte slušně a otevřeně, pište tak, aby lidé textům věřili – vyvarujte se slov jako „nejlepší“, „nejlevnější“ a podobně.
- Nabízejte uživatelům co nejvíce informací o vašem sortimentu, víc fotek, víc popisu, víc zajímavostí, zkušenosti, recenze atd.
- Pokud vaše produkty nabízejí i konkurenční e-shopy, snažte se o nich poskytnout jiné informace než konkurence – zkuste vaše top produkty ručně popsat. Rozhodně nespoléhejte pouze na popisky od výrobce či dodavatele, ty mají totiž všichni stejné – je potřeba se maximálně odlišit a nabídnout zákazníkům víc.
Přehledný a moderní design
- Web, který vypadá jako z roku 1998, asi příliš důvěru nevzbudí. Najměte si schopného webdesignera, který vytvoří funkční e-shop.
- Nebojte se do e-shopu investovat, vždyť je to vaše hlavní vizitka.
- Ukažte zákazníkům, že to s obchodem myslíte vážně.
Cenotvorba
- Uvádějte vždy ceny včetně DPH a napište to k nim. Ujistěte návštěvníky, že jde o cenu včetně daně.
- V objednávce uvádějte viditelně cenu dopravy a platby, málo co odradí zákazníka víc než skryté poplatky.
Využívejte Heuréku!
Heuréku (a samozřejmě i další srovnávače zboží) používáme z prostého důvodu, že lidé obecně důvěřují jiným lidem, kteří jsou jim podobní, a ne provozovateli e-shopu. Heuréka je neutrální půda pro sdílení názorů na obchod, potažmo produkt, a proto je vhodné ji implementovat.
- Zapojte se do programu Ověřeno zákazníky.
- Reagujte na negativní ohlasy – avšak vždy věcně a slušně, snažte se nabídnout nespokojeným zákazníkům smírné řešení.
- Přidejte si na e-shop widget (jedná se o drobné rozšíření stránek, v Shoptetu si ho můžete jednoduše nastavit v administraci) od Heuréky, který ukazuje procentuální spokojenost ostatních zákazníků.
- Přidejte recenze zákazníků do detailu produktu ke košíku – odbouráte tak poslední zbytky nedůvěry.
Další možnosti
- Pokud to není vysloveně nutné, nevyžadujte pro nákup registraci.
- Při objednávce požadujte jen ty nezbytné informace. Ty ostatní buď nechtějte vůbec, nebo pouze jako nepovinné položky.
- U formulářů, těsně vedle pole pro zadání osobních údajů, uveďte, co se s nimi bude dít (neprodáme váš telefon call centrům mobilních, nebudeme vás spamovat, atd.).
- Zaštiťte produkty testy - uživatelskými, vašimi vlastními, nezávislými (dTest) nebo dodavatelskými.
Závěr
V případě, že budete tyto principy dodržovat a ctít, měl by být váš obchod vnímán jako důvěryhodné místo k nákupu. A nejen k nákupu – ale i k získání informace či rady.
Jen tak docílíte toho, aby váš obchod byl ostatními doporučován, zmiňován na sociálních sítích, a tím pádem oblíben v komunitě zákazníků.
Co si z toho odnést
- V zásadě je to jednoduché. Používejte selský rozum a snažte se zákazníkům ukázat, že to myslíte vážně a že právě vy jste ti, kteří jim nejen cosi prodají, ale i dobře poradí a pomohou,
- Nebojte se nechat nahlédnout zákazníky pod pokličku vašeho obchodu. Ukážete jim, že jdete s vlastní kůží na trh – ti rozumní to ocení.
- Pamatujte na to, že vaše značka je to, co vás bude v dlouhodobém měřítku živit. Nedělejte tedy nic, co by snižovalo její důvěryhodnost.
Patronem tématu je
Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.czwww.shoptet.cz
Modul není aktivní.