zavřít článek
www.shoptet.cz
Průvodce úspěšného eshopaře
10. Předstartovní kontrola
Ještě než svůj nový e-shop spustíte, doporučuji otestovat, jak jednotlivé části a funkce běží. Je lepší strávit jedno odpoledne testováním, než posléze zjistit, že vám to či ono nefunguje správně, naštvete zákazníky a budete to pak ještě dlouho žehlit.
Zkuste pro kontrolu použít tento seznam
- Projděte si objednávkový proces, zda funguje jak má, lze vyplnit vše podstatné, nejsou v něm chyby, je dostatečně intuitivní, lze měnit počet kusů produktů v košíku atd. Zaměřte se na to, co se stane, když uděláte chybu – smaže se mi to vše a musím začít znovu?
- Zkontrolujte e-maily, které chodí zákazníkům při různých variantách dopravy a platby, například aby v e-mailu při platbě dobírkou nebylo „zaplaťte převodem na účet…“.
- Zkuste, zda fungují správně formuláře, zda je lze vyplnit a odeslat a že skutečně přijdou.
- Ve formulářích otestujte správnou funkčnost povinných a nepovinných políček a zda obsahují nápovědu, která mi skutečně napoví, co mám vyplnit.
- Otestujte, zda kolonka e-mail nejde odeslat, pokud vyplním nesprávný tvar e-mailové adresy.
- Otestujte přihlášení k newsletteru - zejména, že se email zapíše do distribučního seznamu.
- Zkontrolujte překlady jazykových mutací, a to jak na webu, tak v e-mailech, které z jiných mutací chodí zákazníkům (nezapomeňte na informace o stavu objednávky, o potvrzení, o přidání k newsletteru, na upozornění kamaráda na zajímavý produkt…).
- Pokud máte jazykové mutace a na nich různé měny, zkontrolujte, že se ceny přepočítávají podle správného kurzu.
- Pokud ceny exportujete do systémů přepravních společností (DPD, GLS, PPL…), ověřte si, že i do jejich systému se generují správné částky – zákazníci by pak mohli být nemile překvapeni.
- Zkontrolujte telefonní čísla a e-maily, které na webu máte. Jednak, zda je máte správně napsané, a hlavně zda určitě fungují.
- Otestujte, zda na webu správně funguje filtrování či řazení produktů, výběr variant zboží v detailu produktu. Tady vznikají často chyby z programátorské nepozornosti. Také bývají časté problémy v kompatibilitě prohlížečů (Internet explorer, Firefox, Chrome, Opera…).
- Zkontrolujte, zda na webu nemáte slepé odkazy. Vhodný nástroj k tomu je XENU.
- Proveřte, zda-li je povolená indexace robotům. Tuto informaci najdete v souboru robots.txt umístěném na rootu vašeho webu (většinou je umístěn zde www.domena.cz/robots.txt).
- Otestujte, zda se web správně zobrazuje v různých prohlížečích (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safari).
- Otestujte alespoň základní funkčnost přes mobilní zařízení (chytré telefony, tablety).
- Zkontrolujte nastavení Google Analytics, zda je vložen kód pro základní měření a zda je nastaven Ecommerce Tracking – tedy pokročilejší měření v Google Analytics.
Patronem tématu je
Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.czwww.shoptet.cz
Modul není aktivní.