zavřít článek

12. Srovnávače zboží

Nyní máte již všechny přípravy za sebou a váš e-shop čeká na své první zákazníky. Ti tam ale nepřijdou sami. Cest, jak k vám zákazníky přivést, je několik. Nejrychlejší možností je zaregistrovat svůj e-shop ve srovnávačích zboží a inzerovat tam, kde jsou potenciální zákazníci s vysokou motivací ke koupi.

Proč právě vyhledávače zboží

Heureku, Zboží.cz a další vyhledávače zboží navštíví denně miliony uživatelů. Ty často mají vysokou motivaci ke koupi. Obvykle po příchodu na stránky e-shopu nakoupí větší podíl těchto uživatelů, než je tomu u řady jiných zdrojů návštěvnosti. Průměrné náklady na získání jedné objednávky přitom bývají v rozumné výši.

Jak inzerce ve vyhledávačích zboží funguje

Základem inzerce ve vyhledávačích zboží je XML soubor. Jedná se o textový soubor s informacemi o zboží, který generuje váš e-shop. Tento soubor vyhledávač zboží pravidelně načítá a získává tak informace o vaší nabídce.

Adresu XML souboru se svou nabídkou uvedete v nastavení inzerce během registrace do daného vyhledávače zboží. V rámci registrace pak lze uvést i doplňkové informace, jako kontakty pro zákazníky atp.

Jaké jsou vyhledávače zboží v ČR

Vyhledávání zboží v současné době v ČR dominují Heureka.cz a Zboží.cz. Tyto velké vyhledávače zboží doplňuje řada menších.

TOP vyhledávače zboží v ČR

Proč za inzerci platit

Některé vyhledávače zboží umožňují inzerovat zdarma. Obvykle však má tato bezplatná inzerce horší výsledky než inzerce placená. Doporučujeme proto investovat. Nejlépe tak, že si ve vyhledávači nabijete kredit v rozumné výši. Po jeho vyčerpání vyhodnotíte, např. pomocí Google Analytics, jaké výsledky vám inzerce přinesla a jak ji dále rozvíjet.

Co je dobré vědět o fungování inzerce

  • Obvykle přináší dobré výsledky za rozumnou cenu.
  • Placená inzerce funguje na principu PPC reklamy.
  • Inzerci je vhodné odborně nastavit, aby byla efektivní. Proto (zejména ze začátku) využijte raději služeb profesionálů.
  • Výsledky můžete dále zlepšovat, např. pomocí specializované technologie Mergado.

Autorem článku je

Michal Janík Michal Janík Specialista výkonového marketingu
www.michaljanik.cz

Patronem tématu je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevyplňujte toto pole:
 

Diskuze

  • Marek napsal:
    14.5.2014 22:13
    Nemáte zkušenost se srovnávačem http://www.zbozi-pro.cz/? Dostal jsem na něj doporučení. Jsem u heureky i na zboží. Moc se mi to zatím ale nevrací, tak přemýšlím, zda se nepodívat i jinde. Možná to chce ale jen čas. Předem díky! Odpovědět

  • Lukáš Doležal napsal:
    29.10.2013 14:11
    Dobrý den, velice zajímavý článek, díky za něj. Jen bych doplnil, že některé srovnávače pracují s obchody na bázi affiliate, tedy obchod neplatí za prokliky, ale provize z uskutečněných objednávek. Ve srovname.cz spolupracujeme na bázi provizí především s obchody zapojenými do velkých systémů jako je například cj.com nebo tradedoubler.com. Lukáš Doležal - srovname.cz Odpovědět

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno
Nevyplňujte toto pole:
E-mail
Zpráva
Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře