zavřít článek

17. Stále je co zlepšovat

Gratuluji, prošli jste všemi zásadními kroky, které vám pomohou vybudovat úspěšný e-shop. Rozšiřovat vám obzory o světě e-commerce nás baví, proto jsme přichystali Shoptet Univerzitu, kde najdete spoustu témat zpracovaných od předních specialistů. Než se pustíte do jejich článků, dovolím si přidat několik rad.

Budujte značku

Pracujte na své značce. V dlouhodobém horizontu je to to nejcennější, co váš obchod bude mít. Lidé rádi nakupují v ověřených a vyzkoušených obchodech. Nemají pak strach utratit víc peněz. Snažte se být ve svém oboru autoritou, snažte se vycházet zákazníkům vstříc, snažte se jim pomáhat řešit jejich problémy.

Zákazníci vám to budou oplácet svou věrností a doporučeními dalším lidem. Je to nejlevnější způsob propagace. A je také nejhodnotnější. Zákazníci, kteří chtějí nakupit právě u vás, nebudou řešit cenu. Chtějí prostě vás.

Jen se rozhlédněte okolo. Kolik lidí nakupuje v Alze, protože jí věří? Kolik lidí nakupuje v MALLu? Tyto obchody těží z toho, že dlouhodobě poskytují skvělé služby, vycházejí vstříc zákazníkům a přestože jsou dražší, jsou velmi oblíbené. A i tito velikáni kdysi začínali na stejné metě, jako jste nyní vy.

Publikujte zajímavosti

Souvisí to s budováním značky – v případě, že se chcete stát v oboru uznávaným hráčem, musíte prokázat, že svému oboru rozumíte. Jen tak přesvědčíte zákazníky, že právě u vás je dobré nakupovat. Lidé raději nechají své peníze u někoho, kde jim dobře poradí s výběrem a ukážou nezaujatý pohled na produkt.

Proto se snažte tyto zajímavé informace nabízet a publikovat. Publikujte (nejlépe na blogu přidruženému k vašemu e-shopu) odborné články, publikujte recenze svých produktů, nebojte se zveřejnit i negativní recenze a ohlasy na nějaký produkt.

Dodávejte ke svým produktům co nejvíce fotek. Že je to hodně práce? Ano, je, a proto to asi konkurence nedělá. Potřebujete se odlišit.

Točte produktová videa, videorecenze, využívejte moderní formáty.

Rozvíjejte své služby

Snažte se nabízet návštěvníkům více funkcí. Přidávejte funkce jako například seznam přání, newsletter (e-mailový zpravodaj), upozorňování na novinky podle zadaných parametrů, určitě toho jde vymyslet spousta.

Cílem by mělo být nabízet tolik zajímavých funkcí, že zákazníci jednoduše nebudou mít jakoukoli potřebu chodit ke konkurenci.

Omotejte si zákazníky svým přístupem kolem prstu.

Nesnažte se být jen e-shop. Buďte komunitním místem, kde bude možné podělit se s ostatními o své názory, zkušenosti a informace.

Vymýšlejte funkce, které jinde nemají. Nebojte se pustit do světa něco, co není přímo prodejním kanálem. Například e-shop SmallCars zavedl SmallCars Garáž – místo, kde si mohou zákazníci sestavit sbírku svých modelů a sdílet ji se svými přáteli a známými.

Starejte se a odměňujte své zákazníky. Nabídněte jim dárek, slevu na další nákup či zvýhodněnou cenu. Díky věrnostnímu programu si zajistíte jejich věrnost stávajících i důvěru potenciálních zákazníků. Vhodným nástrojem může být například cashback portál Tipli.cz

Musí vás to bavit

A hlavně, musí vás to bavit. Provozovat internetový obchod není jen práce nebo obživa. Je to svým způsobem vaše dítko, o které se staráte. A dobrým rodičem nebudete, pokud vás to nebude bavit. S provozováním e-shopu je to v zásadě dost podobné. Musíte se mu věnovat na 100 % a nikdy neusnout na vavřínech.

GratulacePřeji vám, za celý Shoptet team, hodně štěstí a uskutečněných objednávek :-)

Autorem článku je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

Patronem tématu je

Radim Hasalík Radim Hasalík Specialista online marketingu
Provozovatelé e-shopů

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevyplňujte toto pole:
 

Diskuze

  • Marek napsal:
    14.7.2015 16:59
    Velmi děkuji za mnoho pro mne přínosných informací. Snažím se založit si vlastní e-shop spíše jako svůj projekt a svého koníčka než jako zdroj výdělku (alespoň zatím, mé cíle jsou samozřejmě vysoké :)). Jakmile jsem začal číst Váš návod, přišlo mi skoro jako kdybych Vás okradl, pokud bych si e-shop nezřídil u Vás. Bohužel můj rozpočet do začátku není příliš vysoký a Vaše ceny jsou vyšší, než si asi mohu v tuto chvíli dovolit. Jsem přesvědčen, že odpovídají kvalitě služeb, které poskytujete, ale v tuto chvíli asi budu muset sáhnout po levnější (a asi také méně kvalitní) variantě. Každopádně oceňuji jaký je tento návod skvělou propagací Shoptetu a až mě samotného překvapilo jak kladný mi k této společnosti vytvořil vztah. Závěrem bych Vám tedy chtěl ještě jednou poděkovat a doufám, že si e-shop stejně nakonec zřídím u Vás :) Odpovědět

  • Tonda (Raptor 43) napsal:
    10.3.2015 00:51
    Týýýjo! ještě,že jsem na vaše stránky narazil. Kdybych na ně nenarazil, tak bych asi ošklivě narazil :-). Ale teď vážně. Moc děkuji za tento 17 stránkový návod. Připravuji e-shop již dva měsíce a je smutnou pravdou, že jsem byl připraven udělat několik chyb, na které poukazujete. Současně jsem neměl ani nejmenší tušení, že se musím registrovat na ÚOOÚ. No a pár dobře mířených otázek, čerpaných z vašeho průvodce, na "odborníky", kteří mi pomáhají (!pomáhali!) s rozjezdem shopu, mi zachránilo nemalou částku finančních prostředků. Ó jak jsem byl naivní!!! V podnikání nejsem úplný začátečník, a zřízení e-shopu byl další logický krok. Zde ovšem začátečník jsem. Protože se do všeho nevrhám po hlavě, tak ještě nevím jistě, kde si e-shop zřídím, i když plusové body vám nemohu upřít. Ale jedno vím jistě. Až ho spustím, tak se značka Shoptet na mých stránkách určitě objeví. Zasloužíte si to! Komplexní, přehledné, srozumitelné, s důležitými odkazy. Prostě super! Moc, moc, moc děkuji. Odpovědět

  • Petr napsal:
    3.1.2015 11:21
    Musím Vám poděkovat za skvělého komplexního průvodce fungování eshopu. Opravdu přínosná práce nejen pro ty, co si chtějí s nějakým eshopem začít, ale i pro všeobecné povědomí jak vlastně celý tento ebusiness funguje. Skvělá práce! Odpovědět

    • Katka SHOPTET.cz napsal:
      5.1.2015 11:32
      Dobrý den, Petře, děkujeme za milá slova. Naším záměrem bylo sjednotit informace k online prodeji jako takovému a pomoci jimi nejen nejen začínajícím podnikatelům. Dle Vašich slov soudím, že se nám to povedlo :) Velmi si Vaší zpětné vazby vážím. Děkuji a přeji za celý tým, ať se Vám v podnikání i v soukromém životě daří. Odpovědět

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno
Nevyplňujte toto pole:
E-mail
Zpráva
Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře