zavřít článek

1. Podnikání na internetu

Pokud jste zavítali na tento web, patrně přemýšlíte o rozjezdu podnikání na internetu. Provozování internetového obchodu s sebou přináší mnoho nových výzev, ale může znamenat i řadu úskalí. Pravdou je, že Česká republika je e-shopová velmoc. Funguje u nás více než 40 tisíc internetových obchodů, což je skutečně obrovské číslo.

Proč to většinou nevyjde

Bohužel velká část internetových obchodů neuspěje a během prvního roku provozu zanikne. Proč? Pojďme se podívat, jaká zpravidla bývá motivace e-shopařů.

Vidina rychlého zisku bez práce

Toto je asi nejčastější důvod neúspěchu. Provozovatel má pocit, že když založí internetový obchod, rychle zbohatne a nebude s tím mít ani moc práce. Ale během krátké doby pozná, že tomu tak není. V lepším případě to „zabalí“ hned. V tom horším proinvestuje značnou část svých osobních financí a nápadu se vzdá až posléze.

Chcete mít Hospodu na Mýtince

Obchod, ať už internetový nebo ten klasický, je o komunikaci. Pokud nejste komunikativní, buďto si k sobě najděte někoho, kdo je, nebo se do toho raději nepouštějte. Pravděpodobně byste dopadli jako ve známé cimrmanovské divadelní hře. Provozování obchodu by rozhodně nemělo být anonymní, zákazníci s vámi budou chtít a dokonce budou muset komunikovat.

Chcete prodávat něco, čemu nerozumíte?

Třetí důvod neúspěchu značně souvisí s prvním bodem. Je to o vidině rychlého zisku při prodeji něčeho, čemu ani pořádně nerozumím. Je potřeba si uvědomit, že díky tomu, kolik je u nás e-shopů, je nezbytně nutné se nějakým způsobem odlišit od konkurence. Ale to jde dost těžko, pokud nabízím stejné zboží jako oni, a navíc sortimentu nerozumím – tedy nemohu postavit své podnikání ani na odborném poradenství.

Jak k tomu přistupovat, abyste uspěli?

  • Mějte připravené finanční rezervy – ať si říká, kdo chce, co chce, do začátku budete potřebovat nějaké peníze. Budete potřebovat nakoupit první zboží, vytvořit e-shop, zaplatit první faktury, a pokud nebudete mít kde brát, dostanete se do potíží ještě dřív, než vlastně pořádně začnete.
  • Myslete na lidi, ne na peníze – je obrovský rozdíl v tom, jak nad projektem přemýšlíte. Vaše pojetí ovlivňuje styl komunikace, kterým působíte navenek a kterým budujete svou značku. Proto myslete především na to, aby od vás zákazník odcházel vždy s dobrým pocitem.
  • Mějte prozákaznický přístup, myslete prvně na něj (než na sebe). Jeho návratnost je hlavně v tom, že vás lidi začnou doporučovat dále jako spolehlivého partnera, u kterého byli spokojeni. V dlouhodobém horizontu se vám to bude vracet po celou dobu vaší existence. Dobré jméno je prostě k nezaplacení.
  • Buďte trpěliví – úspěšný internetový obchod nevybudujete přes noc. Nepostavíte jej ani za měsíc. Bude to trvat minimálně rok (ale spíš déle) než uvidíte, že skutečně funguje. Nicméně, nesmíte se zastavit a po celou dobu provozování e-shopu myslete především na zákazníka.

A že je toho do začátku hodně?

Ano, je. Víme to, protože se internetovým obchodováním zabýváme dlouho. A právě proto, abychom vám tu cestu usnadnili, jsme připravili tento projekt. Portál MůjPrvníEshop.cz vás provede všemi důležitými kroky internetového podnikání.

Jak na to?

  • Mějte jasno v tom, co chcete prodávat a proč.
  • Snažte se prodávat to, čemu rozumíte, co vás baví.
  • Všechno sami nezvládnete, využijte služeb specialistů v jednotlivých oborech.
  • Mějte finanční rezervu, než podnikání rozjedete.
  • S penězi šetřete a to, co vyděláte, investujte dál! Z počátku je rozumné zaměřovat se na výkonové kampaně a marketing.

Autorem článku je

Martin Matějka Martin Matějka Specialista online marketingu
www.martinmatejka.cz

Patronem tématu je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevyplňujte toto pole:
 

Diskuze

Neváhejte se o svůj názor nebo zkušenost podělit. Zapojte se do diskuse.

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno
Nevyplňujte toto pole:
E-mail
Zpráva
Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře