zavřít článek

1. Podnikání na internetu

Pokud jste zavítali na tento web, patrně přemýšlíte o rozjezdu podnikání na internetu. Provozování internetového obchodu s sebou přináší mnoho nových výzev, ale může přinášet i řadu úskalí. Pravdou je, že Česká republika je eshopová velmoc. Funguje u nás více než 20 tisíc internetových obchodů, což je skutečně obrovské číslo.

Proč to většinou nevyjde

Bohužel velká část internetových obchodů neuspěje a během prvního roku provozu zanikne. Proč? Pojďme se podívat, jaká zpravidla bývá jejich motivace.

Vidina rychlého zisku bez práce

Toto je asi nejčastější důvod neúspěchu. Provozovatel má pocit, že když založí internetový obchod, rychle zbohatne a nebude s tím mít ani moc práce. Ale během krátké doby pozná, že tomu tak není. V lepším případě to „zabalí“ hned. V tom horším proinvestuje značnou část svých osobních financí a nápadu se vzdá až posléze.

Chcete mít Hospodu na Mýtince

Obchod, ať už internetový, nebo ten klasický, je o komunikaci. Pokud nejste komunikativní, buďto si k sobě najděte někoho, kdo je, nebo se do toho raději nepouštějte. Pravděpodobně byste dopadli jako ve známé divadelní hře. Provozování obchodu by rozhodně nemělo být anonymní, zákazníci s vámi budou chtít a dokonce muset komunikovat.

Chcete prodávat to, co všichni a čemu nerozumíte?

Třetí důvod neúspěchu značně souvisí s prvním bodem. Je to o vidině rychlého zisku při prodeji něčeho, čemu ani pořádně nerozumím. Je potřeba si uvědomit, že díky tomu, kolik je u nás eshopů, je nezbytně nutné se nějakým způsobem odlišit od konkurence. Ale to jde dost těžko, pokud nabízím stejné zboží jako oni, a navíc sortimentu nerozumím – tedy nemohu postavit podnikání ani na odborném poradenství.

Jak k tomu přistupovat, abyste uspěli?

  • Mějte připravené finanční rezervy – ať si říká, kdo chce, co chce, do začátku budete potřebovat nějaké peníze. Budete potřebovat nakoupit první zboží, vytvořit eshop, zaplatit první faktury, a pokud nebudete mít kde brát, dostanete se do potíží ještě dřív, než vlastně pořádně začnete,
  • Myslete na lidi, ne na peníze – je obrovský rozdíl v tom, jak nad projektem přemýšlíte. Vaše přemýšlení ovlivňuje styl komunikace, kterým působíte na venek a kterým budujete svou značku. Proto myslete především na to, aby od vás zákazník odcházel vždy s dobrým pocitem,
  • Mějte prozákaznický přístup, myslete prvně na něj než na sebe. Jeho návratnost je hlavně v tom, že vás lidi začnou doporučovat dále jako spolehlivého partnera, kde byli spokojeni. V dlouhodobém horizontu se vám to bude vracet po celou dobu vaší existence
  • Buďte trpěliví – úspěšný internetový obchod nepostavíte přes noc. Nepostavíte jej ani za měsíc. Bude to trvat minimálně rok, než uvidíte, že to skutečně přináší ovoce. Nicméně nesmíte se zastavit a po celou dobu provozování eshopu myslete především na zákazníka.

A že je toho do začátku hodně?

Ano, je. Vím to, protože se internetovým obchodováním zabývám dlouho. A právě proto, abychom vám tu cestu usnadnili, jsme připravili tento projekt. Portál MůjPrvníEshop.cz vás provede všemi důležitými kroky internetového podnikání.

Jak na to?

  • Mějte jasno v tom, co chcete prodávat,
  • Snažte se prodávat to, čemu rozumíte,
  • Všechno sám nezvládnete, využijte služeb specialistů v jednotlivých oborech,
  • Mějte finanční rezervu, než podnikání rozjedete,
  • S penězi šetřete a to, co vyděláte, investujte dál!

Autorem článku je

Martin Matějka Martin Matějka Specialista online marketingu
www.martinmatejka.cz

Patronem tématu je

Miroslav Uďan Zakladatel Shoptet.cz
www.shoptet.cz

To chci sdílet:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskuze

Neváhejte se o svůj názor nebo zkušenost podělit. Zapojte se do diskuse.

 

Přidat komentář

 
Vaše jméno *
Nevyplňujte toto pole:
Email *
Zpráva *

Loader

 
Průvodce úspěšného eshopaře
 

Je škoda nechat si tyto informace pro sebe...
Dejte o nás vědět svým známým